Skuteczna sprzedaż w wymagających czasach

Skuteczna Sprzedaż W Wymagających Czasach

W tak niestabilnych gospodarczo czasach, wielu właścicieli firm stara się odpowiedzieć na pytanie: Jak pozyskiwać dochodowych klientów i utrzymywać sprzedaż? Na pewno odpowiedzią nie jest na nie stosowanie technik z ubiegłego wieku. Potrzeba sprzedaży nie zmieniła się przez ten czas, ale rynek konsumencki uległ znacznym przemianom.

Działy sprzedaży wraz ze zmieniająca się rzeczywistością stają ciągle przed nowymi wyzwaniami. Archaiczne przekonania na temat sprzedaży wielu dyrektorów i menadżerów sprawiają, że narasta potrzeba stworzenia całkowicie nowego pokolenia handlowców.

Do komunikacji z dobrze poinformowanymi klientami muszą stanąć osoby przeszkolone
i wyposażone w nowe zdolności, kierowane przez menadżerów świadomych zaistniałych przemian.

Większość sprzedawców, czyli ok. 60 %, to osoby osiągające średnie wyniki. Tych najlepszych firmy mają po 10-20 %. Choć wygląda na to, że mogliby oni nauczyć pozostałych jak zwiększyć wyniki, to często oni sami nie wiedzą technicznie jak to robią, bo posiadają naturalnie takie zdolności. Jednakże nie mogą oni dotrzeć wszędzie do każdego klienta i tu rodzi się potrzeba wyposażenia pozostałych pracowników działu sprzedaży w niezbędną wiedzę i metody sprawdzające się
w nowoczesnym świecie, pełnym świadomych klientów.

O ile charakter to coś, z czym się rodzimy, to sztuka sprzedaży jest czymś, co możemy przyswoić podczas szkoleń. Jeżeli nasza firma postawi na zamknięty typ, ma wtedy okazję do dopasowania szkolenia do ich realnych potrzeb sprzedażowych.

Tom Snyder– światowy ekspert w dziedzinie sprzedaży mówi, że: Gdy mówimy o sprzedawaniu czegoś nabywcy, tak naprawdę mamy na myśli właściwą ocenę tej osoby. Liczy się znajomość tego, co jest dla niej ważne.

Rozpoznawanie potrzeb psychologicznych klienta, nie tylko sprzedażowych jest niezwykle istotne przy zawieraniu transakcji. Warto wyposażyć swoich pracowników w warsztat psychologiczny, który zwiększy przychody i zadowolenie klienta, za pomocą odpowiednich szkoleń, np. Sprzedaż Relacyjna oferowane przez firmę Gamma.