Prezesie trzymaj rękę na kryzysie!

Rozwoj Osobisty

U 57% badanych, informacje w mediach o kryzysie, wzbudzają przede wszystkim obawy. To prawda, kryzys budzi grozę. Niesie za sobą zmiany. A zmiany kojarzą się z czymś złym. Taka sytuacja znacząco może obniżyć efektywność wśród twoich pracowników. Zapobiegnij temu!

Co możesz zrobić żeby nie wpłynął negatywnie na pracę twoich podwładnych?  Zadbaj
o komunikację wewnętrzną i naucz ich radzić sobie w kryzysie.

Jak wygląda sytuacja na rynku?
Uświadom swoich pracowników co się dzieje w światowej i krajowej gospodarce. Użyj do tego chociażby newslettera. To da im ‘zarys’ sytuacji.

Jaka jest sytuacja naszej grupy?
Spróbuj zamieścić podstawowe informacje na temat stanu aktualnego twojej firmy. Im więcej pracownik będzie wiedział, tym mniej będzie musiał się domyślać i dowiadywać sam.  Dementuj plotki.

Jak kryzys może wpłynąć na naszą firmę?
Przygotuj pracowników na to co może się zdarzyć, przy czym nie zapomnij opowiedzieć jak firma zabezpiecza się przed kryzysem. Pamiętaj, że wyrażenie zrozumienia dla obaw pracowników uspokaja ich. Działanie brzmi o wiele lepiej niż czekanie na najgorsze. Jako główną metodę komunikacji z nimi wybierz komunikację kierowniczą podczas organizowanych spotkań w zespołach.

Jakie konsekwencje dla mnie może mieć kryzys?
W dobie kryzysu każdy pracownik zadaje sobie to pytanie. Kieruj zespołem tak, aby przekształcił je w pytanie: „Co powinien robić?”. Jeżeli twoi podwładni poczują, że mają wpływ na to co się dzieje, przestaną się martwić redukcją etatów i czarnymi scenariuszami w ich głowach, a zaczną myśleć, że są traktowani poważnie, a ich szef trzyma rękę na pulsie.

Zatem idąc za słowami piosenki Brygady Kryzys przede wszystkim „Nie daj się nie daj się nie daj się ogłupić…” kryzysowi.